Rådgivning inom upphandling
Vi hjälper dig i upphandlingsprocessens samtliga moment. Upprättar rättsutredningar, granskar anbud och mycket mer. Kontakta våra jurister redan i dag!
Personlig hjälp av erfarna jurister
Ibland räcker det inte med ett beslutsstöd i form av juridiska informationstjänster. Därför erbjuder vi på JP Infonet även ett djupare stöd i form av rådgivning inom offentlig upphandling. Vi guidar er i ett strukturerat anbudsarbete, hjälper er att upprätta en bra bevakning av den offentliga marknaden och hjälper gärna till med utformningen av era anbud. Och mycket mer.
JP Infonet har lång erfarenhet som leverantör och av att hjälpa leverantörer att sälja mer till offentlig sektor.
Exempel på våra rådgivningsuppdrag
- Upprättande av upphandlingsdokument
- Avtalsgranskning
- Rådgivning kring avtalssamverkan
- Allmän rådgivning kring upphandlingsrättsliga spörsmål
- Stöd vid ansökan om överprövning
Välj det upplägg som passar dig och din organisation bäst
Rådgivningsabonnemang – förtur och ingen administration
När ni har behov av kontinuerlig juridisk rådgivning är ett rådgivningsabonnemang att rekommendera. Ett rådgivningsabonnemang innebär att du och dina kollegor via mejl eller telefon kan få rådgivning snabbt, utan någon övrig administration.
- Förtur till våra rådgivares tjänster
- En kvart som lägsta debitering och därefter debiterar vi per påbörjad kvart.
Ni kan också välja vårt rådgivningsabonnemang Flex om ni behöver rådgivning inom flera rättsområden, som till exempel både upphandling och arbetsrätt. Det här upplägget passar också bra om ni saknar en förvaltnings- eller kommunjurist eller behöver stärka upp organisationen med sådan kompetens.
Klippkort – en smidig lösning där ni avropar rådgivning
En annan smidig lösning är att teckna ett klippkortsavtal där ni köper tio eller fler timmar i förväg.
- En halvtimme som lägsta debitering och därefter debiterar vi per påbörjad halvtimme.
Enstaka uppdrag – för tillfälliga behov
Behöver ni hjälp med ett enskilt uppdrag, då hjälper vi såklart också till. Kanske är det en förhandling i domstol eller ett ärende där ni bara har ett tillfälligt behov. En accept på våra allmänna villkor och en faktureringsadress är allt vi behöver, därefter gör vi en uppskattning av uppdragets omfattning, och påbörjar sedan arbetet efter godkännande från er.
- Lägsta debitering är en halvtimme, därefter debiterar vi per påbörjad halvtimme.
Våra rådgivare inom offentlig upphandling
Kom igång redan idag
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev inom konkurrensrätt och upphandlingsrätt:
Upptäck mer
Kurser
Tjänster
Nyheter
Avtalet har inte annonserats och regionen ska därför betala 600 000 kronor i upphandlingsskadeavgift.
13 dec 2024
Jenny Kenneberg och Viking Ringstedt, Brick Advokat, analyserar ett uppmärksammat ställningstagande och dess praktiska konsekvenser.
10 dec 2024
En utvärderingssammanfattning som en kommun upprättat av ett anbud ska lämnas ut. Det slår kammarrätten fast i denna dom.
10 dec 2024