Logga in

Logga in formulär

Ange ditt användarnamn. Ange ditt lösenord. Glömt ditt lösenord?

Stöd för en digital inköpsprocess

Upphandlingsmyndigheten har tagit fram ett nytt och förbättrat webbstöd för den digitala inköpsprocessen. Stödet består av nytt fördjupande material om e-handel och en uppdaterad beskrivning av e-upphandling. 
 

En digital inköpsprocess innebär att det finns en sammanhållen elektronisk hantering genom hela inköpsprocessen. Inköpsprocessen omfattar både elektronisk upphandling (e-upphandling) och elektronisk handel (e-handel). Att digitalisera inköpsprocessen kan bland annat leda till ökad avtalstrohet, kostnadsbesparingar, positiv miljöpåverkan och högre kvalitet i inköpsprocessen.

För att göra det lättare för fler offentliga organisationer att införa e-handel har Upphandlingsmyndigheten tagit fram nytt stödmaterial. Stödmaterialet beskriver hur myndigheter kan implementera eller utveckla sin e-handel. På de nya webbsidorna kan du till exempel läsa om planering och hur du går tillväga för att sätta igång arbetet med e-handel i din organisation.  

Publicerad 20 apr 2018

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev inom konkurrensrätt och upphandlingsrätt:

Se vår integritetspolicy