Logga in

Logga in formulär

Ange ditt användarnamn. Ange ditt lösenord. Glömt ditt lösenord?

Webbinarium: Vanliga frågor om handläggningsregler för LSS-ärenden

Under det här webbinariet diskuterar våra jurister och rådgivare Emma Fall, Natalie Glotz och Gustaf von Essen vanliga frågor om handläggningsregler för LSS-ärenden. Några av frågorna vi tar upp är Hur ska en ansökan göras, vem får göra den, vad kan man göra när en sökande inte inkommer med det underlag som behövs, vad ska man anteckna, hur snabbt måste man anteckna, vad händer om hela personalen får influensan?

Behöver du hjälp med rådgivning inom sociala frågor?

Den här sändningen spelades in i oktober 2021. Ny praxis och lagändringar kan ha tillkommit sedan dess. 

Emma Fall

Medverkande

Emma Fall Rådgivare, jurist

Emma är juridisk rådgivare på JP Infonet och har även mångårig erfarenhet från socialtjänst i form av arbete som handläggare och chef. Hon är huvudsakligen inriktad på social- och familjerätt, offentlighet och sekretess samt förvaltnings- och kommunalrätt och leder bland annat kurser inom socialrätt

Natalie Glotz Stade

Medverkande

Natalie Glotz Stade Rådgivare, jurist

Natalie Glotz Stade är jurist och arbetar med juridisk rådgivning på JP Infonet. Hon håller även kurser inom socialrätt, kurser inom skoljuridik och kurser inom offentlig förvaltning.

Gustaf von Essen

Medverkande

Gustaf von Essen är jurist och har tidigare arbetat med juridisk rådgivning inom skoljuridik och socialrätt på JP Infonet. Dessutom har han arbetat inom domstolsväsendet och även som utredare på avdelningen för regler och behörighet inom Socialstyrelsen.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev inom socialrätt:

Se vår integritetspolicy